söndag 12 januari 2014

Idag kommer hon hem....

En lat söndagförmiddag övergick i en dag fylld av praktiska göromål i hemmet. Men nu är det klart och jag ska övergå till att ge mig själv en behandling så att jag är klar inför arbetsveckan. Så laga en god middag för snart kommer hon, den bästa, min dotter Sofia. Hon har roat sig med väninna och väninnans familj i 12 dagar på Gran Canaria. Hon har haft det kanonbra men nu längtar jag verkligen efter henne. Men snart är hon hemma.
Middag ikväll blir Tacogratäng. Söndag betyder att jag delger ett recept. :)

Tacogratäng

500 gr nötfärs
2 påsar tacokrydda
1 burk krossade tomater
1 röd paprika
1 gul lök
1 burk creme fraiche
200 gr filiadelfiaost
Riven ost efter smak
Stek grönsaker och kött blanda i krossade tomater och tacokrydda. Låt koka ihop.
Blanda creme fraiche och ost till en smet.
Bred ut ostsmeten i gratängform och häll över köttrörand. Sist riven ost och in i ugnen 200 grader. Låt vara i ugnen till osten fått färg.
Ät med tacochips. Smaklig måltid

Min älskade dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar