fredag 31 januari 2014

Slipping through my fingers

Idag när jag kom hem från arbetet var min dotter hemma. Vi satte oss vid köksön och lyssnade på lite musik, åt lite godis och pratade. Vi pratade om skolan, vänner och livet i stort. Att hon fyller 18 om några månader och att hon tar studenten om ett och ett halvt år. Det var så trevligt och vi skrattade mycket.

Helt plötsligt slog det mig att allt det vi pratade om handlade om en snart framtid då hon är vuxen och ska ta egna beslut. Så småningom ska hon flytta hemifrån. Ett vemod föll över mig. Jag vet att jag måste vara stark och glad och hjälpa till att packa väskan. Inte hålla henne tillbaka men ändå. Min lilla baby är på väg att bli stor, på riktigt.

Tänkte på scenen ur Mamma Mia  när Meryl Streep hjälper sin dotter inför bröllopet och de sjunger "Slipping through my fingers". Så mycket som stämmer i de orden. Jag torkade en tår i smyg.

 Mitt hjärta, mitt allt är snart vuxen.
Sofias dopdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar