torsdag 23 januari 2014

Vinn ditt eget race

Ikväll är det föreläsning i Stockholm. Närmare bestämt så ska vi träffas på Hotell Diplomat för lite samvaro och tilltugg och sedan är det föreläsning med Emma Pihl. Har inte haft glädjen att höra henne tidigare men hon ska ge energi som få och vara kanon att lyssna på om får tro vad som skrivits om henne.

Emma är författare och inspiratör och talar ikväll runt ämnet, "Win your own race". Hur man på olika plan kan lyfta sitt eget liv från bra till bättre. Hur man ska våga utmana sig själv och tävla mot sig själv. Detta gäller yrkeslivet i mångt och mycket men även i det privata livet så måste vi sätta upp mål att styra mot. Förr sa man att var och en var sin egen lyckas smed. Har inte hört hennes föredrag än men på något sätt så tänker jag på det talesättet när jag ser rubriken för kvällen.

Ordförande för kvällens aktivitet var tvungen att åka utomlands med jobbet och därför kommer jag att hoppa in och hälsa välkommen och tacka och dessutom hålla i ett litet kort möte efter Emmas föreläsning. Spännande då jag aldrig tidigare gått in i den rollen i just detta sammanhang och med denna grupp av människor. Men utamningar behövs och det utvecklar oss som vi vet.
Ska ta foton ikväll om det går bra och skriva en rapport här på bloggen.

Finfin torsdagkväll önskar jag er!
Tidigt på kontoret idag! Svårt att välja kläder
till kvällens lilla framträdande. Fick bli svart klänning
från HM och min beige InWear kavaj och min
favoritsjal, min leopard från Wedins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar