torsdag 27 februari 2014

Det där med ålder

Har man fyllt 50 år men känner sig som 30 år på insidan kan det bli lite kaos ibland. För någon dag sedan fick jag uppleva det. Var kallad till ett styrgruppsmöte i Stockholm. Man ska vara fin varje dag men visst känns det lite extra kul när man ska iväg på jobb utanför kontorsstolen. Så jag piffade till mig lite och kände mig sådär vardagsfin. Lite nöjd.

 Väl i Stockholm hade jag en timma till godo och vad gör man med den? Jo, naturligtvis går man i affärer! Så det blev en liten snabbtur och även lite provning av plagg. Då blev det kaos.

Provhytt med extra starkt ljus. Det gick väl an att se sig framifrån men så tittade jag in i sidspegeln. lite hastigt och det var då jag såg mig själv i profil och den där osympatiska halsen som på något oförklarligt sätt har börjat flyta ut. Den var mer lös än vad jag minns och så hade den konstiga veck på sig. Kan detta vara jag eller spökar det i affären? Jodå det var jag och känslan av att vara sådär  fräsch och vardagsfin var som bortblåst. Kände mig som en liten rugguggla.

Ålder är som bekant endast en siffra men vid sådana tillfällen som den i provhytten det är då man tvivlar och tycker att det hade sin estetiska fördelar med att vara 30 istället för 50.


Så här var dagens den omtalade dagen
Svarta byxor från HM och tröja från Lindex.
På väg mot Stockholm


Tur det blev ett bra möte efter kuslig upplevelse i provhytt!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar