måndag 3 februari 2014

Oj, vilken helg!

Helgen som gick var verkligen en helg med guldkant för mig och min sambo.
I lördags bänkade vi oss i bilen med våra goda vänner och tog kurs mot huvudstaden. Väl framme checkade vi in på Mornington Hotell på Nybrogatan mitt i vackra Östermalm.

Ett glass bubbel bjöd våra vänner på som en fin introduktion till helgen. Tog oss därefter en promenad till Mood gallerian och en lunch på Boquerian, tappas med underbart god sangria därtill. Kan verkligen rekommendera detta tappasställe. Så gott och du väljer och äter så mycket du vill. En liten rätt eller flera.

Så var det dags för Chinateatern och Flashdance! Vilken fart och vilken underbart medryckande musik. Dansnummer som alla måste tycka om och jag som fullkomligt älskar dans hade lilla julafton. 

En underbart god middag på Riche var en fin förlängning av teaterupplevelsen. Mycket god mat och bra service i trevligt sällskap. Så avrundade vi allt med ett glas Cava på Grodan. Grodan har nästan blivit lite av en favorit för mig och min sambo. Ligger på Grev Turegatan, lättsam atmosfär och ganska okey priser.

Efter vi avnjutit god hotellfrukost så for vi hemåt och väl hemma var det dags att byta om och så fick jag bege mig på ett Tupperware event. Flera värdinnor hade samlats i en stor lokal där var det förtäring, lotteri och demonstration. Som grädde på moset så avslutades allt med reaförsäljning!

Man mår så bra när man unnar sig lite lyx då går vardagens slit så mycket lättare.

Ha det nu gott mina kära vänner!

På väg mot Stockholm!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar