söndag 16 februari 2014

Söndagkväll

Så har en helg gått igen. I lördags var jag och min dotter och shoppade på Erikslund. Det blev ett par jeans till henne och en fin tröja. Till mig själv en lång grå kofta.

När vi kände oss klara på Erikslund så begav vi oss mot stadens centrum för att äta en måltid på kinarestaurangen Hong Kong. Det var en födelsedagspresent till min dotters kusin Ellen som hon skulle kvittera ut denna lördag. Kinamiddag och sedan bio med moster. Så blev det, efter middagen tog min dotter bussen hem och jag och Ellen gick på bio.

The monuments men såg vi. En film som handlar om ett gäng män som ger sig ut i slutet av andra världskriget för att finna konst som tyskar stulit och föra konsten tillbaka dit den hör hemma. Man kan döda en hel nation men man får inte ta ifrån dem konsten för det är i den som kommande generationer kan förstå bakgrunden. Det var temat för filmen. Vi tyckte båda att den var otroligt trög och handlingen kom liksom aldrig igång. Den var långsam. Filmens stora plus var George Clooney. Men han är ett plus i vilken film som helst. ;) Jag rekommenderar ingen att se den. Två poäng av fem möjliga skulle den få av mig.
 

Söndagens recept är ett tillbehör.

Evas virr
1 påse djupfrysta haricoverts
1 pkt fetaost med vitlök i olja
1/3 burk torkade tomater i olja
Koka haricoverts efter anvisning så de fortfarande är lite krispiga
Häll upp dem i en skål.
Häll över fetaosten med olja och allt.
Hacka sönder tomaterna i små bitar och ha ner dem.
Rör om och ät.
Jättegott till fisk.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar