fredag 28 mars 2014

Alltid rätt

Brukar säga, men se där jag får alltid rätt till slut. När det står olika rön i tidningen om alltifrån att ha husdjur i sängen till att göra sociala investeringar, ja allt. Så brukar jag titta på min familj med en upphöjd blick och fälla min kommentar,
-se där, jag har rätt, detta har jag sagt jättelänge!
Då tittar de tillbaka på mig och säger,
- ja, ja du tror väl det. Så lägger de till en liten suck.

Jag har artros i ett knä och begynnande artros i höfterna. Jag tränar och rör mig men har svårt med vissa rörelser och då speciellt simma och cykla. Det tar stopp med mitt knä. Min läkare sa till mig att det går att operera artros om du tycker det blir för jobbigt. Mitt svar var, absolut inte. Då ska det bli överjobbigt först. Då min övertygelse är att det inte är bra att utsätta sin kropp för operationer. Skära ska man, enligt min tro, när det är absolut av nöden helt tvunget.

Igår hörde jag en läkare tala om ett råd hon hade gett en patient som vill operera en fot. Hon hade sagt,
- jag vill du tänker över detta mycket noga för kom ihåg att oskuret är bäst!
Se där, vad var det jag sa!

1 kommentar: