söndag 2 mars 2014

Lasse Stefanz

Ibland kör man lite ideellt arbete. En sådan kväll var det igår. Det var dansbandsgala på den lilla orten, Lasse Stefanz var här. Lions, som jag är med i, hade fått uppdraget att hantera garderob, korvförsäljning och lite biltransporter. Jag arbetade i garderoben. Älskar att dansa men dansbandsmusik är väl inte något jag lyssnar jättemycket på är väl mer en discotjej.

Det är så roligt att jobba med sådana här aktiviteter, man träffar så mycket folk, det är något helt annorlunda än det man gör till vardags och man har kul i sitt arbetslag. Min systerdotter Ellen brukar alltid hjälpa mig i dessa stunder och att få vara med henne gör det hela extra kul.

Kan säga att Lasse Stefanz är populära och de som kommer till deras spelningar är verkligen ett tvärsnitt av Sveriges befolkning. Det var direktörer, politiker, lärare, industriarbetare, invandrare, raggare, yngre, medelålders och äldre, ja allt i en enda röra och de verkade ha så kul. Dessutom fanns det något jag inte visste om när det gäller detta dansband, det var en hög av tjejer som bara stod under scenen och beundrade dem. Dyrkade dem nästan. Ni förstår jag hade en härlig men lite, för mig, udda kväll.





 

 

Vi såg filmen Remember Me, Det är en kärleksfilm om ett par ungdomar som möts och flätas samman på grund av sina tidigare erfarenheter av ond bråd död. Robert Pattinsson spelar huvudrollen. Den är inte ny denna film (2010). Men den var mycket gripande och klart sevärd. Se den om ni har möjlighet. 3/5 poäng får den av mig.

Ikväll blir det lite nyttigare söndagmiddag här hos oss.

Pannbiff med blomkålsmos

400 g nötfärs
2 äggvitor
3 msk ströbröd
1 tsk vetemjöl
1 dl lättmjölk
salt peppar
Köttfond
Blanda ströbröd och mjölk och låt svälla en stund. Blanda i köttfärsen och äggen samt vetemjölet. Salta och peppra efter smak. Samt ha i köttfond efter smak.
Gör biffar och stek i ca tre minuter på varje sida eller till de känns genomstekta.

Koka blomkålen mjuk. Mosa den och ha i salt och peppar samt vispgrädde rör till det är en bra och fin mos. Här behövs inga mått blanda bara ihop och smaka av till det känns bra.

Så är det Lillyhammer ikväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar