onsdag 14 maj 2014

De små, små detaljerna.....

Min syster har en väninna som alltid säger, vad vore livet utan matchning?! Visst måste man mixa och matcha här i livet både med människor, heminredning och inte minst med kläder. Allt blir lite finare och roligare då.

På arbetet vill jag ha en hyfsat strikt klädstil, det är mycket enfärgat i dova färger och mycket kjol, byxa med kavaj. Älskar egentligen denna stil och känner mig ledig i den.
Men den kan ibland kännas en aning tråkig.

Har alltid älskat metallen guld och för ett antal år sedan bestämde jag mig för att alltid ha en guldkedja runt halsen, guldring och guldörhängen. Det skulle se elegant och sobert ut tyckte jag. Det gjorde det också men lägg därtill en strikt klädsel i dova färger så vad har vi då? Jo, en ganska tråkig look. Ingen vill se tråkig ut.

Insåg att jag måste lyfta min klädstil med accessoarer.  Smycken, scarfs, passande skor med mera. Jag har ju en ganska svår allergi i mina örsnibbar så där får det vara äkta vara till , vid något festligt tillfälle kan man väl sätta på sig något stort och raffigt men inte till vardags.

Så jag fokuserar ganska mycket på halsband, armband och scarfs. Försöker också planera vad som ska passa till den klädsel jag har under dagen.

Ni vet, det är i linje med vad jag skrev tidigare, klädd för bra känsla och hög effektivitet.
Det hör ihop, det går hand i hand. Detaljer kan lyfta en, annars ganska enkel outfit, till något verkligt vackert för det är de små, små detaljerna som gör det! :)
Dagens detaljer, Som vil alla
vet. pärlor är grejen 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar