onsdag 28 maj 2014

Drakbåtsfest

16 timmar på benen i organisationssveriges tjänst. Ja, så var min lördag. Lions anordnade Drakbåtstävling här på vår lilla ort. 30 båtar tävlade under den soliga och mycket heta dagen.  På kvällen var det ett riktigt jätteparty med band som spelade, trubadurer och öltält. Folkfest!

 Då min sambo var ansvarig för dagen så hjälpte även jag till. Medaljutdelning och på kvällen staketvakt var mina uppgifter. När vädret visar sig från sin bästa sida och folk går man ur huse då är en sådan här dag fantastiskt kul. Det är kul att jobba på sådana event och jag vet ju vilket jättejobb sambon lagt ned innan startskottet gick. Men vad vore  världen utan idiella krafter, lite sämre, enligt mig.

Dagen blev en succe och cirka 100 000 kronor kom in i Lions kassa, pengarna går oavkortat till ungdomsverksamheten på vår ort. Inte illa.

Kamrat Veronica hänger medaljer,  även hon



Min systerdotter Ellen i Lions tjänst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar