torsdag 22 maj 2014

Hope not Hate

Nu står vi i inför ett val! På söndag ska vi gå till valurnorna i EU-valet. Ett viktigt val. Kanske känns EU långt bort men det påverkar oss enormt.  Så gå och rösta!

Det som händer i vår närhet påverkas av vad som sägs i Bryssel.  Hur vår miljö är beror på beslut i EU. Hur våra barns framtid ser ut påverkas av vad som beslutas i EU. Så gå och rösta!

Sverige har under de senaste veckorna visat prov på stor kurage, fler och fler visar att de säger nej till rasism och utanförskap.  Den rörelsen måste vi stödja på söndag. Så gå och rösta!

EU bildades för att man aldrig mer önskade krig i Europa. Då var den antirasistiska rörelsen stor i Sverige och nu börjar vi känna samma vindar igen. Fler och fler har fått nog och säger nej till rasism och ja till fred och medmänsklighet.  Stötta den rörelsen! Så gå och rösta!

Jag är svensk men jag är också europe och jag värnar fred och jämställdhet mellan människor därför kommer jag att göra det finaste man kan göra på söndag, vilket, för mig, är att hedra demokratin. Jag ska rösta på söndag och jag ska rösta för Europa och för en hoppfull framtid i gemenskap.

We all need hope nor hate!

En blomma för demokratin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar