måndag 26 maj 2014

Morsdag

Idag har  vi firat våra mammor eller blivit firade. Härligt när våra  barn kommer ihåg oss. Men också härligt att få fira någon annan.

Skulle verkligen tyckt det varit roligt att få fira min mamma idag. Men tyvärr finns hon inte med oss längre. Jag har paserat 50 strecket men att inte ha mamma kvar är ändå en sorg. Hon har varit borta i fem år men jag saknar henne mycket.  Tänker på henne varje dag. Mamma  är alltid mamma. Hon finns i mina tankar.

Vi åt en god grillmiddag tillsammans ikväll min lilla familj och jag.  En köttbit och till det ugnspotatis.

Ugnspotatis
1 påse delikatesspotatis
1 Zucchini
1 röd paprika
1 röd lök
Salt - svartpeppar
Olivolja
Dela potatisarna på mitten
Skär strimlor av paprika
Skär zucchini i skivor och dela skivorna på mitten
Skär löken i skivor
Lägg allt i en ugnsfast form
Ringla över olivolja
Salta o peppra
Rör om.
Stek i ugnen 200 grader i ca 30 min.
Servera till grillat o lite olika kalla såser.
Grymt gott.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar