tisdag 13 maj 2014

Rädd nu?

Investerade i en ny grej för ett tag sedan. Ett gellack kit. Samt köpt några nagellack i gel som ska gå att byta med. Har gjort naglar med detta två gånger. Den första omgången räckte i två veckor drygt innan det började bli fult.

Gjorde nytt i söndags och kände mig mer nöjd då lacket var snyggare och jag var lite säkrare. Tänkte att detta blir en kul hobby att göra varannan söndagkväll.

Så ser jag idag när jag går in på facebook ett inslag om svåra allergiska reaktioner på gellack. Just dessa hemmakitt sprider denna reaktion. Ska jag bli rädd nu? Låta detta sitta ta bort det om två veckor och inte göra om det. Jag som trivdes så bra. En utbildad nagelteknolog uttalade sig och sa at det är jätteviktigt att man inte får lack på huden. Det har jag inte nu vad jag kan se men det är svårt när man gör på sig själv. Någon sa att det var tre fall på 10 000 användare som fått allergi. Inte så mycket men de som hade fått besvären led verkligen. Så nu har jag lite att fundera på. Låter mitt lack sitta kvar sedan får jag fundera om jag ska jobba vidare med gellack eller hur jag ska göra. Tyckte dock att det var en toppenbra grej och snyggt och blankt blir det och håller sig fint i toppen hela tiden.

Behöver nog forska lite runt detta. Sedan är det ju så att nu när jag precis inslaget på TV så kliar det och sticks överallt, den psykologiska faktorn, ni vet.

Har någon lite mer kunskap om ämnet så är jag glad om ni delar med er.


Dimgrå naglar har jag nu.

Mitt första försök var godisrosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar