måndag 12 maj 2014

Varm om hjärtat

Just nu blir jag glad ända in i själen när jag går ut. Det sprider sig en trevlig känsla i hela kroppen. Varför denna känsla just nu kan man fråga sig, i gråkalla maj.

Jo, alla valaffischer har kommit upp inför EU-valet. Jag jobbade i nästan 20 år med politik. Valrörelser var alltid speciellt.  Så in i bombens jobbigt, inga arbetstider finns för poltiker. Men på samma gång så otroligt roligt. Det är lite som en graviditet, betungande men full av förväntan och det man gör kan påverka utgången.

Så valrörelserna är något av politikens julafton. Så därför, även om jag inte är politiker nu, så är denna tid en tid med guldskimmer.

Det är ju också en hyllning till det finaste som finns, demokrati.  Vilket gör det extra bra och gör mig extra varm om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar