fredag 13 juni 2014

Fab Friday

Ibland känner man att något är eftersatt,  hopplöst eftersatt.  Så hat det varit här hemma. Min del av vår walk in closet, rörig och full av vinterkläder och hälften av sommarkläderna intryckta.
Ny kavaj från Lindex med svarta jeans till.


Har blivit helt galen i prickar. Här blåvitt, SOMMAR!

Dessutom en hel hög med kläder jag inte använt på mycket länge.  Nej, det har inte varit ok. Är också som person så, att när det börjar bli rörigt då tappar jag stinget och kan röra till det än mer.

Älskar ordning och reda och kan hålla efter bra men börjar det röra till sig, blir jag missmodig och tappar lusten att hålla efter. Så ni förstår det var ingen höjdarsyn, min del av vår wic.

Dessutom shoppade jag lite nytt i Stockholm i onsdags och de kläderna ville jag inte ens hänga in i röran. Utan de låg utlagda på gästsängen.

 Kände mig rätt fab i min lilla nya kavaj idag så när jag kom hem från jobbet blev det storstädning av garderob.  Sommarkläder fram, vinterkläder bort. Tvätt av samtliga hyllor med citrondoftande skurmedel. Så kastade jag också sådant jag inte använt på tre år. En gräns jag satt för kast. Så fyra plastkassar ska till Läkare utan gräns imorgon.

Härligt, nu kan jag andas lätt när jag går in i garderoben, dessutom kommer jag att finna det jag söker med lätthet.  Alltid bra för en stressad kvinna som vill se hyfsad ut. :)

Önskar alla en superfab fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar