onsdag 4 juni 2014

Inspirerad

Har aldrig sett TV-programmet Biggest Loser, men har förstått att kraftigt överviktiga människor får hjälp att gå ner i vikt och komma i form. Märker på människor runt omkring mig att många ser programmet och blir väldigt intresserade.


Igår hamnade jag framför just detta program, det sista för denna säsong och jag kom in i programmet när det var typ 15 minuter kvar av det. Men så fascinerad jag blev, vilken kämparglöd och hur många kilon hade de inte gått ner. Från 155 kg till 82 kg var en siffra jag såg. Fantastiskt!


Att hamna i den situationen att du väger fruktansvärt mycket, när övervikten gått över till fetma då beror det ju inte på att du enbart ätit och mått gott utan ofta är det ett personligt problem i botten av något slag. Ett människoöde döljer sig under alla lager av fett. Med den tanken i bakhuvudet blev jag än mer fascinerad. Ska nog se detta program nästa säsong. Följa några människor på deras resa mot ett hälsosammare liv.


Att se en snutt på programmet igår gav inspiration och en tankeställare. Jag är inte fet men jag är inge liten fjäder och jag vet att jag skulle både må och trivas bättre om jag förlorade cirka sju kg. Det är dock inte lätt. Men när jag såg dessa personer igår som halverat sin vikt kändes fem till sjuk kg som en liten kiss i Mississippi. Så idag känner jag mig inspirerad inte till att banta men kanske tänka än mer på vad jag äter och hur jag lever.


Men nu till arbetet och ta tag i denna dag men först kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar