tisdag 24 juni 2014

Tröttnar aldrig

Nu är jag verkligen trött på att det inte vill bli lite sommarväder ute. Man vill känna värmen mot huden och speciellt få njuta av varma kvällar på uteplatsen.  Men sommaren verkar hålla på sig. Inte semester än men ändå vill man ha sommarfeeling.

Har tagit en 40 minuters promenad varje morgon denna vecka, glad att det inte varit regn och rusk då men fleecetröjan har inte suttit i vägen. Det är rätt skönt med den där turen i rask takt och helt för mig själv. Säkert bra för kroppen men också för mitt inre. Bra för kroppen men också för knoppen! Laddar energi.

Vissa saker tröttnar man aldrig på. Smycken kan vara sådant. Man älskar ett smycke, även om det inte är äkta guld och diamanter.  Det går ur modet, man lägger det åt sidan men man mäktar inte med att kasta det. Så plockar man fram det efter några år och älskar det lika mycket varje gång man känner det i sin hand.

Jag har ett par sådana örhängen, bara älskar dem. Har dem inte ofta men när jag har det känner jag mig fin och speciell.  De har jag haft sedan sent 80-tal men tröttnar på dem, det gör jag inte.

 Nu är tröttmössan hård på skallen,  så nu tackar jag för mig och säger godnatt.


Mina gamla godingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar