torsdag 31 juli 2014

Här igen då

Gårdagens förberedelser var endast upptrappning inför att börja jobba igen efter semestern. Har man varit ledig i nästan fyra veckor så känns det som man behöver en rejäl omstart. Jag vill alltid förbereda mig väl, är lite som uppropet när man gick i skolan. Man vill se fin, ren och utvilad ut och inte glömt något hemma.

Har dessutom, då vi varit hemma mycket och vädret varit så¨fint, sagt att jag behöver vila hår och hud. Vilket har inneburit att jag inte sminkat mig och att håret fått lufttorka. Så idag kändes det rent kul att fixa till sig lite för att åter gå till arbetet. Blev som en ny människa som jag ömsade skinn från semesterlufs till corporatestyle.

Klädvalet var svårt då klänning utan strumpor inte är någon favorit hos mig längre då mina ben har blåa strimmor och röda fläckar här och där. Men med denna värme så kände jag att klänning utan strumpor var ett måste. Tur att benen hunnit bli lite bruna så det dolde rosigheten lite och kunde med viss tvekan ändå exponeras.

Rosor på kind är som bekant fint men rosiga ben, nej det är inte fullt lika charmigt. Kanske skulle heltatuera benen så såg man inte vad som är en naturlig fläck och vad som är ett konstverk. En idé. :)

Det kändes helt ok att åka till arbetet idag och väl där känns det som man aldrig varit hemma. Men dagen har bestått av mycket uppföljningsarbete, såsom mejlkorgen och fakturahantering.

Då natten innebar det gamla vanliga problemet att John Blund inte ville infinna sig, så typiskt efter lång ledighet, så känner jag mig en aning sliten nu när kvällen närmar sig.  Kvällen kommer därmed inte att innehålla några direkta excesser utan gå i lugnets tecken.

Vit spetsklänning fick bli dagens.

Details of the day

Då inte så många har kommit tillbaka från semestern
än, vågade jag skoja till det med grönt nagellack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar