måndag 18 augusti 2014

Liten veckoslutsresa

Helgen är över, måste börja med att be om ursäkt för att jag varit så dålig att skriva de senaste dagarna. Men sanningen är den att jag inte mått hundra procent bra och det har varit så mycket annat jag skulle hinna med. Nu är jag dock på banan igen.

Trots att jag inte var på topp begav jag mig på den inplanerade veckoslutsresan till Stockholm. Servicenivån i Sverige har utvecklats de senaste åren. Vi har gått från att vara lite lagom trevliga till att bli mer "amerikanska" om vi säger så. Arbetar man inom service så bemöter man kunder med ett stort leende och viljan att verkligen göra allt. Positivt.

Därför blev jag något förvånad denna helg då jag möttes av, inte dålig, men relativt medioker service, både på hotellet och på den restaurang som var utsedd för middag. På hotellet glömde de bort att ge information om frukosttider, garage, betalning mm. Verkade osäkert och lite slarvigt i receptionen.

 Lo Scudetto, för åtta år sedan rankad som Sveriges bästa italienska krog. Har ätit där förr och tyckte det var dags för ett nytt besök och riktigt god italiensk mat. Maten var mycket god, en helt fantastisk antipasto, bland annat. Lokalen var mysig med lagom sorl så  stämningen av medelhavsland, infann sig. Servicen då, jo den var ok. Men absolut inte mer. Nästan lite tråkig, trött och avslagen. Dock helt korrekt.

Kraven på god service har ökat de senaste åren för oss svenskar och även för mig. Hade jag för tio år sedan erbjudits den service jag fick i helgen hade jag varit helt nöjd men nu överraskades jag av hur utslätad den var. Ska inte gnälla över det utan mer konstatera att vi i Sverige har gått från klarhet till klarhet i servicefrågan och det är fantastiskt.

På lördagen besökte vi Fotografiska, första gången för mig men absolut inte den sista. Vi fascinerades av Sebastiao Salgados utställning Genesis.

Glad måndag på er!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar