måndag 22 september 2014

Surdeg

Såg en debatt idag om hur vi ska hantera SD och deras framgångar. Är det rätt att vända dem ryggen eller ska man bemöta och samtala. Det är den stora frågan.

Två SDkvinnor deltog, mycket vackra, välklädda, vältaliga, släpper partiet fram många sådana kvinnor är det farligt. De ansåg naturligtvis att främlingsfientligheten bara var en liten del av deras program. Lätt att fraperas.

Tror det är viktigt att alla partier möter SD i debatten dock tror jag inte att det leder till något gott att ge dem erkännandet av ett demokratiskt parti. Min övertygelse är att tydligt visa, stopp, i Sverige tolererar vi inte främlingsfientliga partier. För jag kommer att fortsätta hävda, med en druckens envishet, att under all fin fasad är det endast en sak som driver SD:politik och det är en stark fientlighet till det mångkulturella och till invandring i stort. Viktigt att vi inte låter oss luras.

För att glömma det mörka SD, slog jag mig ned med te och en surdegsmacka. Ibland behöver man litet kvällsmys i soffan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar