lördag 4 oktober 2014

Ensam hemma

En kväll helt för sig själv kan vara bra skönt ibland. Ofta brukar vi kvinnor fylla sådana kvällar med jobb, vi passar på att tömma tvättkorgen, dammsuga, stryka eller något annat nyttigt. Men jag anser att ibland ska man endast ta tillvara en sådan ensamkväll och bara njuta. Hämta kraft för kommande jobb och även hämta kraft för familjen.

Igår fick jag en ensamkväll och jag beslutade mig för njutningstemat. Köpte mig en lax- och räkbomb och en liten flaska Prosecco, kröp upp i soffan tände ljus och njöt av stillheten och slötittade på Idol.

Dock slutade kvällen lite lustigt. Mannen hade inte tagit nycklar med sig. Rutinen i vårt hem är då att han ringer när han närmar sig hemmet så att jag känner mig trygg att öppna dörren även om det är sena natten. Igår hade jag, i min totalt avslappnade tillvaro, somnat. Hårt också! Så jag vaknade av ett ryck när det tokbankade på fönstret. Det var mannen. Fem missade samtal från honom i mobilen, som låg på min mage. Han hade ringt på mobilen och dörren i tio minuter utan någon reaktion från mig. Då trasslade han sig mot fönstret och bankade. Det var en lätt skakad man som kom in till slut. Han var på gränsen till orolig för min hälsa.

Hälsan är det nog inget fel på, jag är nog bara väldigt utarbetad och tog mig tid till vila. Då kan tåg åka genom huset utan att väcka mig.



Lite dessert, också. 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar