måndag 26 januari 2015

Att behöva förstoringsspegel

Är van vid glasögon,  då jag har haft synfel sedan sex års ålder men efter fyllda 50 förändras synen ändå. Allt blir lite suddigare i kanten på något sätt. Mörkret känns mörkare och bokstäverna mindre.

Från att endast nyttjat glasögon vid vissa moment sitter de på näsan hela tiden nu.

Fåfäng som man är så ska sminket på varje dag och iblan lite extra, då är svag syn ett verkligt problem.  Man vill ju veta var kajal och rouge hamnar. Hemma har jag utrustat mig med starkt ljus och förstoringsspegel men vissa hotell har inte förstått att denna lilla uppfinning,  som heter förstoringsspegel,  är en livsnödvändighet. Ska ett hotell få hög ranking av mig är just denna detalj avgörande.

Alla hotellgäster är inte 18 år med skarp syn. Oavsett om man har kass syn eller är 50, 60, 70, 80+ så ska man ha möjlighet att göra sig fin.

Hjärtat,  som också passerat de 50, har en annan issue på hotell, skohorn!  Men skohorn finns absolut aldrig, vilket hjärtat ondgör sig över varje gång vi frekventerar ett hotell.

Han har rätt, skohorn är något som finns i alla hem,  så varför ska det då inte finnas i ett rum man kanske betalar flera tusen för att bo en natt i.

Här ska hotellbranschen tänka till för det är just vår åldersgrupp som reser och just bor på hotell, så dags att anpassa rummen efter svaga ögon och lite onda ryggar.

Ingen förstoringsspegel på
hotellet i lördags.
Tror sminket hamnade rätt,
till slut. 

Körde spanskt, med
klänning från
Desigual.




4 kommentarer:

  1. Det där har du förbaskat rätt i alltihopa! Små detaljer som förenklar tillvaron. kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jättefin är du! Jag har knivskarpsyn på nära håll! Men när jag ska titta på tv eller köra bil då behövs det glasögon! Mörkerseendet är ruggigt svagt!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Milla, visst har jag rätt. Tack för att du håller med mig.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Tack Anna för dina fina ord. Och dessa ögon de krånglar på olika sätt för oss alla.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera