torsdag 15 januari 2015

Vinter - kallt - halt

Vinter kan vara en vacker årstid om det är snö och sol och minus 5 grader, men hur ofta är det så? Inte ofta och just nu har det regnat på snön som kom och så har det frusit. Ruskigt halt på vägarna. Jag blir otroligt stressad av att vara ute i halka. Vet jag att jag ska promenera från jobbet och det är halt börjar jag att hetsa upp mig flera timmar i förväg. Lite knäppt men sådan är jag.

Så fryser man också både inne och ute. Så idag blev det en skön tröja och mössa på vid utgång.
Nu har jag haft en skön stund i TV-soffan och sett på Mästerkocken. Har ännu inte bestämt vem jag ska hålla på i år. Kanske den 19-åriga killen. Glömt hans namn men vilken begåvning.

Mössa på vid lunchprommisen

Tjocktröjan höll värmen och piffades upp med
lite bling bling

2 kommentarer:

  1. Fin du är! Läckert halsband! Ja, visst är han duktig den unga killen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, Channal.
    Trevlig helg. Kram Maria

    SvaraRadera