söndag 1 februari 2015

Soffläge och TV

När man är lite sjuk då får man med gott samvete ligga i soffan och se på TV. Vilken tur då att det är Konståkning denna helg. Det är en verklig TV-sport och något som jag älskar att se på.

Så roligt att det också var tre svenska åkare med, man satt lite med hjärtat i halsgropen när de åkte. Men de är alla duktiga så vi får vara stolta över våra svenskar. Så har jag funnit en italiensk tjej som har en sådan utstrålning, Valentina Marchei. Hon strålar som en stjärna när hon är på isen tillsammans med sin partner.

Som alltid när det gäller sport så sitter jag med tårar i ögonen när man ser glädjen hos dem som vunnit, spelar ingen roll om de är svenskar eller inte, jag tänker på allt arbete som ligger bakom och att de efter allt slit får ställa sig på prispallen. Vilken känsla, jag blir alltid lite soft då.


2 kommentarer:

  1. Hoppas att du mår bättre, inge roligt att vara så hängig. Är inte heller på topp så jag har också tillbringat dagen i soffan, fram för tvn, vid datorn och med näsan i tidningar.

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Helen. Ja, det blir mycket TV och läsplatta när man är ur form. Hoppas du snart är i toppform.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera