måndag 9 mars 2015

Sunday Funday

Frånvarande har jag varit typ i en vecka. Mest för att som jag tidigare skrivit om varit fokuserad på en dotter som inte mått så bra. Nu är hon betydligt gladare. Hon har klarat av några deadlines i skolan och vi har hjälpt henne att planera upp vardagen. Men jag tror nog att det främst beror på ett byte av ett litet piller.

Vi läste om hur humöret, helt plötsligt, kan påverkas av P-pillret, Cerazette, och att det kan bli otroliga dippar med mycket gråt. Precis som det har varit en tid för, lilla gumman. Hon bytte pillret, på vår inrådan, och bara efter en knapp vecka märktes skillnad i humöret. Vi kan inte säkert säga att det är det eftersom även annat har gjorts men nog har det betydelse, det tror vi.

Nu ser vi framåt mot vår och ljusare och gladare tider.

I söndags var hjärtat och jag och hans mor och systrar och åt brunch på Mornington Hotell i Stockholm. Så trevligt.

Mornington, visade sig från sin bästa sida. Atmosfären var hjärtlig och avslappnad. Riktig söndagsfeeling.

Maten var utsökt. Det fanns stor variation. Mycket grönsaker, fisk och sill och så ett riktigt varmt köttbord med rustikt innehåll. Så, bäst av allt, massa söta och goda desserter!

Verkligen, en brunch som jag vill rekommendera.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar