torsdag 23 juli 2015

Semestertider

Min teori stämmer! Sommaren blir kortare vid regnigt väder!
Även om vädret inte betyder allt och jag är verkligen en person som inte hänger upp mig på väder. Men när sommarsemestern står för dörren så ser vi, som bor i den kalla nord, framför oss dagar av sol och lite värme.

När sedan vädret mer består av regn och blåst än sol och varma vindar så tenderar tiden att springa iväg. Konstigt, kan man tycka, då det borde vara tråkigare och således gå saktare. Men just på sommaren så går man liksom och väntar på att sommaren ska börja och vips så inser man att snart är det augusti och då är vi inne i den sista riktiga sommarmånaden. Vad hände, man har inte ens förstått att sommaren pågått. Vid en mer solig sommar så njuter man av varje dag och minut och känner verkligen årstiden som omsluter alla sinnen och man upplever verkligen att det är sommar.

Vädret är inget vi kan göra något åt så det är lika bra att gilla läget och göra det bästa av situationen. Viktigt att inte glömma att det är sommar även om regnet strilar.  Här hemma njuter vi av semestern med att fixa lite i hemmet och bege oss iväg på någon tur samt att när kvällen kommer och solen tittar fram (för det har den konstigt nog gjort nästan varje kväll) tar altanen i besittning för umgänge.

Stockholm är trevligt i sol men är en höjdare även i regn så om ni  någon dag är där och förlustar er  så kan jag rekommendera en lunch på Boquerian i Moodgallerian. Min dotter och jag åt där igår och det är den godaste sallad jag ätit. Helt fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. Ja här försöker vi njuta varje sekund av semester och sommar även fast det är ett riktigt häckaväder. Men nog kommer hösten och vintern bli väldigt låååånga långa när man inte fått det ljus man så väl behöver under denna sidan halvåret. Det kanske få bli en solresa lite längre fram i höst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Kram till dig och fortsatt bra semester.
    Maria

    SvaraRadera