onsdag 2 september 2015

Winterviken

Regnet smattrade rejält och vinden vände mitt paraply ut och in när jag vandrade mot Stadshuskajen igår. Inte var en båtfärd det som stod högst på önskelistan just då men nu var det så bestämt att jag skulle med mina härliga kollegor i branschen till Winterviken och dit skulle vi resa med båt.

Väl ombord kändes det både varmt och ombonat och vi serverades champagne och snittar av god kvalitet. Ljudnivån blev ganska snart hög och innan vi visste ordet av var vi framme i Winterviken.

Winterviken känns som det ligger mil bort från stadens puls men du kommer dit på 20 minuter från centrala delar av Stockholm. Winterviken drivs av den kände kocken Markus Aujalay och hans hustru Erika.

Winterviken - Alfred Nobels gamla dynamitfabrik bjuder på härliga lokaler, som gjorda för fester av stor dignitet och ett bröllop kan nog utvecklas till en ren dröm där. Tegelväggar och fönster i olika former skapar stämning.

Vi bjöds till cafédelen och en buffé uppdukad med utsökt mat. Inte bara utsökt utan den är fräsch och modern men ändå mättande och rustik, allt lagat av kunniga kockar från grunden. Mycket gott helt enkelt. Allt avslutades med chokladdessert och en bit av Wintervikens helt fantastiska kanelbullar. Någon dag ska jag åka dit för att njuta en stor kopp kaffe och en hel kanelbulle.

Trots regn och rusk så blev kvällen en verklig hit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar