tisdag 5 januari 2016

Skratt och mål

Läste precis en krönika av Micke Darmell. Micke är mötesevangelist och hjälper organisationer att skapa bra möten. Han beskrev i  sin krönika hur vi människor är duktiga på att sätta upp mål och arbeta målorienterat i våra yrken och på våra arbetsplatser men att vi är sämre på att vara målorienterade med vårt eget liv, det privata, den egna tiden, i relationer med mera.

Vår totala arbetstid i livet är 11 % så det är bra att vi gör något juste av den tiden men ganska visset att vi inte hanterar vårt eget liv lika bra. Fick mig en tankeställare där.

Ska försöka bli mer målorienterad under 2016. Har redan satt upp några saker och ska ta upp flera med mitt hjärta men de återkommer jag till för visst ska ni få följa med på den eventuella målresan.

En sak som jag redan har tänkt mycket på är skrattet. Jag kan minnas att jag har skrattat så otroligt mycket, haft anfall av riktigt bubblande skratt som inte har slutat och som nästan fått kroppen att bli helt matt. Det bubblar upp och man kan inte stoppa det och det är superhärligt. Blev dock lite sorgsen när jag kom på att jag satt och mindes mina skratt, jag vill inte minnas dem enbart jag vill uppleva dem. Just då slog det mig att det är ganska länge sedan jag verkligen skrattade så där VANSINNIGT! Det måste det bli ändring på, skratta ska jag göra under 2016, ska försöka om inte annat och jag ska försöka skaffa mig tillfällen att skratta. Skratt är härligt och dessutom nyttigt och läkande!

Vi börjar med en ganska ny sång från Italien som min dotter introducerat för mig, den gör mig glad, lyssna, kanske gör den även dig glad.

Max Gazzè la vita com'è  



https://youtu.be/mWD4IpJ_vS8

2 kommentarer:

  1. Jag prioriterar min barn, mig själv och min familj. Det har jag blivit bra på. Det är mina tunga jobbiga perioder som fått mig att inse vad som är viktigt här i livet. Vi bor på denna planet en gång. Den vill jag ta till vara på! En klok man!!

    Vacker trettondagsafton till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt fantastiskt prioritering.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera