fredag 5 februari 2016

Livets dryck

Har två svagheter, det ena är porslin och det andra är kaffe. Det bästa är att dessa två går att förena. Så när det serveras kaffe i en vacker kopp då går jag igång.

Porslin har alltid varit en passion, kan vandra i porslinsbutiker i timmar och känna och klämma och beundra de olika godsen. Detta har resulterat i ett alltför stort antal inköp. Så nu har jag beslutat att när jag köper något nytt porslin så måste något gammalt fara iväg till ett loppis eller liknande.

Kaffe, kaffe, kaffe älskar verkligen den drycken. Under årens lopp har jag gått på dieter ibland, fastat vid flera tillfällen, kört cleaning med mera. En gång så körde jag en reningskur i tio dagar där jag inte drack kaffe. Det var det värsta, var så sugen på kaffe hela tiden. Kommer aldrig att utsätta mig för det igen. Visst, jag kan dra ner på mängden men helt ta bort det, gör jag inte.

Har en väninna som är vegetarian och mycket kostmedveten hon sa till mig att det är väl självklart du ska dricka kaffe, det är ju en helt vegetarisk produkt. Lite skämt låg det i det uttalandet men även hon håller sig till den svarta ädla drycken i alla sammanhang.

Nu ska jag dricka förmiddagens andra kopp kaffe och jobba på som bara den för idag blir det tidigt avslut på arbetet. Roligheter i Stockholm väntar. Mer om det lite längre fram.

Happy Friday!

Årets julklapp, Lexingtonmuggar.
Frukostservice på G

Espresso och mandarin till TV i soffan



Kaffe i Italien är ändå bäst!
Foto, Lovely Violet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar