torsdag 25 februari 2016

Mössa på





Termometern visade minus sju, när jag klev upp, ur den varma sängen idag. Solen sken upp promenaden till bussen och det kändes som början till vår i luften men det var kallt.

Huvudet är som en skorsten, vet ni väl. Värmen går ut och försvinner där, vilket betyder att när det är kallt är det mössa som gäller.

Huvudbonad är för många ett rött skynke, man fryser hellre än drar på sig en mössa. Jag trivs rätt bra i mössa, keps och hatt. Var jätteglad för min nya varma mössa från Lexington idag. Den är varm, går ordentligt ned över öronen och har ett mjukt skönt foder, så är den snygg och  matchar min rutiga jacka i färgen. Det är en stor tofs på den men den syns tyvärr inte på dessa foton.

Min  mössa är inhandlad på The Lexington Flagship Store, Birger Jarlsgatan 25 i Stockholm, men det finns flera butiker runtom i Stockholm och i några andra städer i Sverige. Har man ingen i affär i närheten går det bra att handla på nätet.
http://www.lexingtoncompany.com/sv/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar