tisdag 5 april 2016

Mål - igen



 
 
Jag arbetar och lever lite rörigt, just nu. På arbetet kör jag listor, vilket är helt ok men privat sker allt lite på lösa boliner, tycker jag.
Mål låter bra men det kan också få mig trött. Som att, om ett år ska jag väga tio kg mindre eller ha läst 17 nya böcker eller liknande. Jäsp, somnar nog om på en gång, så känns det. Eftersom jag vet att chansen att lyckas med det man vill är mycket större om man sätter upp mål och arbetar målfokuserat, så ska jag bli bättre på målstyrning av mig själv.

Men nu ska jag arbeta mera kortsiktigt för att nå de långsiktiga målen. Jag kommer att sätta upp tre mål per vecka som jag ska uppfylla, just den veckan. Det kan vara både privata och yrkesmässiga.

Ett av mina mål denna vecka är att gå en lunchpromenad varje dag, ensam. För att komma bort från kontoret, få luft och rensa hjärnan. Få en liten stund för mig själv och för återhämtning.

Har två till men de kan vi ta upp en annan gång. Så blev det lockar i håret också, inget mål men kul ändå.

 

3 kommentarer:

  1. Jag har svårt med mål! Men jag tycker det låter klokt med lunchpromenader för sig själv. Det borde jag också göra.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är mål svårt.
      Tack för din kommentar Anna.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera