torsdag 26 maj 2016

När man har längtat

Dottern har varit sju veckor i London. Första gången hon och jag är från varandra mer än fyra veckor. Hon har haft det toppen och jag har levt upp med det hon berättat på telefonen. Men nog har jag längtat och igår kom hon hem. Vilken lycka!

Fixade lite godis som välkommen hem
på hennes byrå

Hon önskade sig husmanskost till middag, köttbullar, brunsås och "mammamos" (hemgjort potatismos) samt lingonsylt. Jag åkte hem tidigt från arbetet så att middagsbordet var dukat när hon kom från flyget.

Oj, vad roligt det var och efter middagen fick jag en riktig bonusstund. Vi låg i hennes säng och pratade och lyssnade på musik.

Det är något speciellt med barnen, hur stora de än blir så är de alltid den lilla baby man en gång födde till världen. Inget kan mäta sig med hur roligt det är att umgås med dem.

Min prinsessa är hemma och jag är glad. Även om hon fyller 20 år om några dagar så kan hon röra till på rummet, så jag passade på att ta några foton innan hon kom hem. Bjuder på några pics från "flickrummet".



Talande kudde, hon kom med sommaren.
Den 1 juni kom hon till världen.


Tycker så mycket om denna stol,
som jag fixade iordning till hennes
sminkbord.

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt!! Fint hon har det! Tänk vilken erfarenhet och massor av roliga minnen hon måste ha fått från London.

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är fylld av erfarenheter. En annan flicka än den som åkte, på ett positivt sätt. Mer vuxen och mer pigg på nya äventyr. Kul.
      Kram
      Maria

      Radera