måndag 9 maj 2016

Vilken långhelg

Men oj, vilken långhelg vi fick med ett väder som man bara kan drömma om. Sol och ljumma vindar, Har varit ledig i fyra långa dagar, ljuvligt. Har mest varit i trädgården och påtat och gjort iordning blomlådor och fixat fint på våra uteplatser. Återstår en del men det känns att, nu är det igång. Nu är vi redo för sommar och sol. För att riktigt bevisa hur redo vi är så har vi även invigt grillsäsongen och samt vår lilla altan med roséstund. Som pricken över i, åt vi frukost ute för första gången i år på söndagsmorgonen.

Mannens hamburgare är underbara

Min favorithörna i kvällssolen med
ett glas rosé

Första frukosten ute är underbart


I fredags fick min syster äntligen motta sin 50-årspresent. Hon fyllde i januari och fick då av mig biljett till teaterföreställningen Grotesco samt middag före.

Middagen avnjöt vi i solen vid Brasserie Stadsparken, mycket gott i härlig eftermiddagsmiljö.


Systrar på vift

Grotesco med Per Andersson och Henrik Dorsin, fråga mig inte vad den handlade om, för jag har ingen aning. Men det var tre timmar som säkert förlängde livet på oss.

Det var en föreställning som bäst kan benämnas som, helgalen. Men med dessa skådespelare blir allt en behållning. Vad vi skrattade!

Härligt med förlösande skratt, och det fick vi, kan jag lova.

2 kommentarer:

  1. Det här var precis vad vi behövde! Underbart väder. Vill att det ska stanna kvar.

    KRAM Anna

    SvaraRadera