lördag 18 juni 2016

Nu har jag tjatat nog

Varit frånvarande från bloggen och när jag lyckades titta in försåg jag er enbart med mitt tjat om hur mycket jag har haft för mig dessa tidiga sommardagar. Nu får det vara slut, på tjatet och börja med lite bloggande igen.

Tycker om att titta in här och dela med mig av mitt liv, men senaste veckorna har varit lite väl hektiska. Vad har jag då gjort? Ja, förutom att jag på arbetet har haft en hektisk period så har vi festat en del. Det är festen jag tänker bjuda er på.

Min dotter fyllde 20 år den 1 juni. Har bjudit henne på frukost på sängen samtliga hennes födelsedagar och alltid har vi haft en bukett syrener i en speciell var på brickan. I år arbetade hon i Stockholm på sin födelsedag så hon var inte hemma på morgonen men kom hem till kvällen.
Då, blev det endast en lugn middag med mig och sambon. Smörgåstårta, hade hon önskat sig. Vasen med syrener var på plats vid tallriken.

På fredagen, hade vi släktkalas för den unga damen, vi bjöd på sallader och fläskfilé och flera såser och till dessert var det kaffe och chokladkladdkaka men även rabarberkladdkaka, som var helt underbar och ni kan finna receptet hos denna fina bloggare här

Hon blev rejält firad med blommor och presenter. Det var en nöjd tjej som la sig den kvällen.

Syrenerna på plats
Dagen efter var det dags för henne att ha middag för alla tjejvänner. Bubbel, delikatessbricka och snacks serverades. Hon blev generöst firad även den då.

Medan hon firade med tjejerna var mannen och jag på 50-års fest. En härlig fest med allt som tillhör, frågesport om huvudpersonen, presentbord, champagne, god middag, tal, sång och dans till levande musik. Vilken fest!
När huvudpersonen driver ett bageri kan ni tänka er att tårtbuffén som var desserten, inte var dålig. Kunde ha ätit av alla sorter men fick välja två. Varav en chokladmoussetårta som var helt superb.

Ljuvlig tårtbuffé
Resterande två  dagar den nationaldagshelgen, var vi på middag hos vänner en kväll och på själva nationaldagen var bi bjudna till bonusdottern med pojkvän till deras nya lägenhet på middag.

När vi precis hade hämtat oss efter denna otroligt roliga festhelg, var det dags att fira student. Systerdottern tog examen efter tre år på tekniskt gymnasium. Det var en lång men jättehärlig dag i festens tecken hemma hos min syster. Mycket folk, prat, presenter och mat, dryck och sötsaker. Vad mer kan man begära och studenten själv var mycket nöjd.

Ja, ni förstår det har, som sagt, festats en del. Men nu får vi ägna oss åt att ta igen oss och se på fotboll, eller nåt.

Min duktiga systerdotter.

Mina tre fina syskonbarn, de
betyder mycket för mig



Vi la oss inte hungriga






4 kommentarer:

  1. Men hallå! Så mycket roligt! Stort GRATTIS till din dotter. 20 år, en härlig ålder. Så många fina tårtor men finast är den lilla brodera flaggan. En sådan har min mamma broderat till alla sina barn och barnbarn. Så FIN!!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den underbar, den broderade flaggan. Min mamma broderade en till mig och en till min syster. Vi är så glada för dem. Kul att din mamma gjort detsamma.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Men jisses med härliga festligheter.. Stort grattis till fina dottern. Alltså den tårtbuffén....oh my så galet smarrigt. Ha en härlig midsommarvecka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina, hoppas din vecka blir bra.
      Kram
      Maria

      Radera