lördag 13 augusti 2016

Badrumsfint

När vårt badrum var nyrenoverat för några år sedan och sken medsvart/vitt kakel, letade jag efter en tjock dam i svart och vitrandig baddräkt. En liten porslinsstaty, vill säga, ingen riktig dam. Skulle ha den i fönstret, var min tanke. Hade sett hur många som helst innan badrumsrenoveringen men när den var klar fanns det inte en enda att uppbringa.

Igår fann jag en annan porslinsstaty, som passade perfekt i lilla badrumsfönstret. Ingen tjock dam denna gång utan slank men i baddräkt och svart/vit. Ibland är det bra när man inte finner det man söker för då finner man oftast något som blir ännu bättre, till slut. Så är det denna gång.Är mycket förtjust i denna fina dam.



 
När badrummet nu har fått sig ett litet lyft med dockan, så valde jag att spendera lång tid där ikväll. Jag har verkligen ägnat mig åt skönhetsbehandling, det har borstats och skrubbats och sedan smorts in med väldoftande krämer. Tänk vilken lyxstund, jag har haft. Nu får det vara hur mycket lördag det vill, ikväll blir det inget party. Nu har jag lagt min kropp i sängen och ska se en film, läsa lite och bara njuta. Ibland måste man unna sig egen tid och att tillåta sig att känna sig nöjd med den.
 
 

2 kommentarer:

  1. Underbart med hemmaspa och damen i fönstret är bara såå fin. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för du gillar min dam.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera