måndag 15 augusti 2016

Norrtälje

Norrtälje - har jag aldrig varit i. Utbrast jag till hjärtat i början av vår semester, dit vill jag åka. En av de sista dagarna på vår semester begav vi oss till staden, Norrtälje.

Hade förstått det var en sommarstad, men hade inga tankar om hur fin den skulle vara. Blev mycket imponerad. Det var så fint. Vi promenerade längs kanalen, som var kantad av vackra hus. Samt konst i vattnet, jättekul.

Fina boenden efter kanalen

Konst i vatten - tråkigt att någon
var tvungen att knuffa ner en
varuvagn
Societetsparken var full av människor som letade pokemon, spelade andra spel eller endast satt och pratade. I centrum hade man bevarat den gamla bebyggelsen, vilket är underbart.

Hela staden andades riktig småstad men ändå fanns alla stora affärskedjor representerade. De trängdes med de små inhemska butikerna och små loppis. Det var mycket trevligt och jättefint.

Vi kunde även läsa om stadens utbyggnadsplaner, 5000 nya invånare räknar man med och staden ska bygga friskt i hamnområdet. En stad i framkant, med andra ord. En trevlig dag i en stad helt i min smak.


Mycket rolig installation i vattnet



3 kommentarer:

  1. Norrtälje är fint! Jag har bara varit där några få gånger visserligen, men gillade stan!

    SvaraRadera