torsdag 29 september 2016

Café Milano

Herrkväll på NK, stod på schemat igår. Alltid kul at följa med hjärtat på dessa kvällar, även om det endast är avdelningar för manlig fägring som är öppna, så finns det mycket kul att titta på. Dessutom roligt att få fokusera på hjärtat och vara smakråd när han provar.

Dessutom får man sippa på gott vin och äta små goda chokladpraliner, vilket aldrig är fel.


Lite mat i magen behövde vi före eventet så vi satte oss på Café Milano intill Kungsträdgården. Där beställde vi pizza. Kan säga att Café Milano, är en favorit för mig. Jag är, som bekant, mycket förtjust i Italien. Att kliva in på Café Milano är som att få en bit av det riktiga Italien mitt inne i Stockholms city. Hela atmosfären, andas Italien och maten och drycken likaså. Dessutom är personalen mycket trevlig och har stor servicekänsla.

Igår prövade jag deras pizza Stella. Det är den godaste pizza jag någonsin ätit. Den var gudomlig och även om jag blev mätt efter drygt halva så kunde jag inte stoppa mig, varje litet uns av pizzan åt jag upp. Helt gudomlig!

Är ni sugna på riktigt god mat, lite Italienkänsla och bra service, då ska ni besöka CaféMilano

Pizza Stella

Riktig höstkänsla fick jag inför
NK-kvällen, så skinnbyxor och
kavaj åkte på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar