torsdag 17 november 2016

Utanför zonen

I tisdags klev jag utanför den berömda zonen. Den komfortabla zonen. Var inspirationsföreläsare på en Chefssekreterarkonferens.

Ok, jag har pratat offentligt tidigare, ett antal gånger men då har det funnits en given agenda. Något att berätta om, något att lära ut eller något att informera om. Nu var det mer öppna ramar, så att säga.

Detta tal har upptagit mina tankar de senaste veckorna och jag har arbetat med det en hel del, rent mentalt men även praktiskt. På morgonen när jag åkte till konferenslokalen fick jag för mig att jag skulle få en black out och bara vara tyst. Blev mycket orolig men så tog jag en stund för mig själv och gick inåt och tänkte igenom mitt "tal" några gånger så att jag kände att det hade fastnat. Att andas djupt, stänga av yttervärlden och verkligen gå in i sig själv är en bra metod när nervositeten visar sina klor.

Har inte en 100 % klar bild över hur det gick men det kändes dock som att det inte var total katastrof.
Ska jag vara helt ärligt, så tycker jag det är rätt kul att få spänna bågen och göra offentliga framträdanden. Så jag var inte helt utanför min komfortabla zon men ett litet kliv utanför var det.

Som ni alla vet så växer man varje gång man tar ett sådant kliv, så jag har växt lite, denna vecka.


Radisson Blu Waterfront Hotell bjöd på
en fantastiskt god lunch.

6 kommentarer:

  1. Vad spännande! Och ämnet - bra där. Så många sociala färdigheter som behövs för att få digitaliseringen att funka. Nåt man fått se sista tiden....Usch vet hur det är att bli sådär nervös, rösten blir fel och man har ingen aning om vad man säger 😄
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket spännande. Tack för din kommentar.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Wow vad kul och spännande! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, jaaaa. Tack för din kommentar.
      Kram
      Maria

      Radera
  3. Riktigt roligt och vad duktig du är!! Det gick säkert hur bra som helst. Kram Annika

    SvaraRadera