tisdag 18 juli 2017

Glasögonorm

Tur att det numera är ganska modernt och "inne" med glasögon. Jag har haft glasögon sedan det år jag fyllde sex, från början och genom livet endast vid läsning och speciella tillfällen men sedan 47 års ålder dagligen. Då slog nämligen ålderssynen till och då var det bara att acceptera fakta och ta på brillorna var dag.

I år var det dags att uppdatera både båge och skärpa på glasen så jag begav mig till Synsam och provade min syn. Så var det dags för det mer angenäma bestyret att välja båge. Det blev inte en båge, det blev tre. Två för dagligt bruk och ett par solisar. Nedan visar jag resultatet. Vad tycker du? Vilka är bäst? Får jag godkänt?

Började min semester med att hämta ut dessa tre. Ett par för dagligt bruk, ett par för party och ett par för sol.

Tom Ford för dagligt bruk

Marc Jacobs för party

Dolce Gabbana för sol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar